צימרים ונופש בישראל

 

צימרים ונופש בישראל

כמאה ושלושים צימרים בצפון עלו שלב ומתחילים לקבל דירוג וניקוד, בדיוק כפי שניקדו מלונות ע"י כוכבים בעבר. ישנם 140 קריטריונים (שהם בינ"ל) שעל פיהם מנוקדים הצימרים, כלומר 140 קטגוריות שנבחנו בכל צימר שנבדק. נשמע לכם הרבה? ובכן יש הרבה מה לבדוק. את היוזמה הזו לקחה הרשות לפיתוח הגליל והפרוייקט יעבור למשרד התיירות, כך שבנוסף, כל שאר הצימרים, ברחבי הארץ, צפויים להיבדק.

טוב שישנו דירוג, כיוון שלנו קשה לחשוב מראש מה חשוב שיהיה בצימר. חלק ממאה וארבעים הקריטריונים הם: גודל החדר, גודל המיטה, איכות המזרן, גודל השירותים, גודל המטבחון, שילוט למקום, מרחקי גישה, מיקום הג'קוזי, היחס במרחב בתוך הצימר, מתקנים המיועדים לבישול ועוד.

בסופה של בדיקה נעשים שקלולים והצימרים מתחלקים לשלוש רמות, A, B, ו- C, כאשר Aהוא הדירוג הגבוה והאיכותי ביותר. ברמת A אפשר למצוא מרחבים גדולים יותר של צימר, מיטה גדולה יותר, תקרה גבוהה, פינת ישיבה נפרדת מאזור המיטה וכן בסביבה נמצאים אטרקציות, חנויות, מסעדות ועוד, A גם יכול להיות מבודד בחורשה. C יהיה קטן יותר, פשוט יותר, צמוד ליחידה אחרת ולפעמים לבית של הבעלים. על צימר ברמה A תשלמו בד"כ מעל 750 ש"ח ללילה, על B בין 450 ל 750 ו-C עד 450 ש"ח. צריך להדגיש כי כולם ברמה טובה וסבירה.

ממה חשוב להיזהר ואילו שאלות צריך לשאול לפני ביקור בצימר?

אחרי שהגדרתם מחיר ואזור, ישנה רשימה ארוכה של שאלות שאותן כדאי לשאול את בעל הצימר או האחראי. לעיתים תראו תמונה מסוימת באתר, תמונת נוף, אך תתקלו בסצנה שונה במקום עצמו שהוא ללא נוף. במידה ואתם משפחה ומחפשים צימרים למשפחות, אולי תתקלו בשכנים לצימר שיהרסו לכם את אוירת החופשה; אולי גם לא תהיה לכם אפשרות לבשל כי חסר אבזור וכד'.

התחילו בגדול ועברו לקטן – אם הצימר שבחרתם נמצא ביישוב חקלאי, לדוגמה, שאלו מה נמצא בסמוך לצימר. יכול להיות שהצימר לא רחוק מהלול, הרפת או הפרדס של היישוב ואם כך, שאלו באיזה מרחק הוא נמצא. קרוב לודאי שבסופ"ש האזור שקט, אך מומלץ לוודא שבזמן שתבקרו לא תהיינה עבודות תשתית וכד'. במידה ואתם רוצים להתרחק במידת האפשר מהרעש, וודאו שאתם ממוקמים בלב חורשה (או היכן שתבחרו) ושבקרבת המקום אין איש עובר וגם לא עדר כבשים.

לאיזה מגזר אתם משתייכים? אנשי עסקים, משפחות, זוגות, מגזר דתי, טיילים. ישנם זוגות המתעניינים באטרקציות ומחפשים לעבוד על זוגיות טובה, ולהיפך, זוגות המעדיפים להתבודד. כל מגזר והעדפותיו. ישנן משפחות שמעדיפות שכנים דומים לצימר. הגדירו מהו רצונכם וכוונו את השאלות לפיכך.

ארוחת הבוקר היא נושא רגיש. כל צימר מתנהג שונה במרחב הזה. ישנם צימרים שמזמינים קייטרינג, טבח או שף לפי בקשת האורחים, יש כאלה שהאוכל מצוי במקרר, יש בעלי צימר שאוהבים להכין בעצמם את ארוחות הבוקר וכד'. שאלו מי מכין את ארוחת הבוקר, מתי היא מוגשת והיכן מכינים אותה.

לסיכום

כל שאלה היא רלוונטית ואף שאלה אינה מיותרת ומתפקידכם לשאול, בעיקר כדי לא להתאכזב.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *