לצאת לנופש בצימר בצפון

 

לצאת לנופש בצימר

בבואנו לבחור צימר אנו מביטים בתמונות של הצימר, תמונות הנוף, הגינה, הג'קוזי ובוחנים כל תמונה היטב. אנחנו שותים את המידע כי אנחנו צמאים לנופש הזה. הנה נבחר לו הצימר, זה שהיה לו את הנוף היפה ביותר, את הג'קוזי בגודל המתאים והחורשה מסביב קרצה לנו. האומנם?!

התמונה של הנוף צולמה כמה עשרות מטרים, מתצפית נוף באזור, הגינה צולמה במיטבה אחרי שהגנן סידר אותה, הג'קוזי רק נראה יותר גדול מכפי שהוא מכיוון שאפשר לשטות בעין מזוויות צילום שונות ולחורשה אין גישה. לכאורה, היה לנו רעיון בראש הבנוי מתמונות הנמצאות באתר אינטרנט ועליו הסתמכנו. נקבעו התאריכים, הוזמן המקום ורק כאשר הגענו למקום עצמו מצאנו את עצמנו במקום שונה ממה שדמיינו. הדשא רחוק מלהיות ירוק כמו דשא סינטטי והפרחים? אינם.

פעמים רבות ישנו הבדל בין המציאות והציפיות לממצאים עצמם. בתור אנשים שזקוקים לנופש ומתכננים זאת זמן רב מראש, יש לנו ציפיות שהמקום ירגש אותנו, ירגיע אותנו ושנרגיש את אותה תחושה העוברת בתמונות; אנחנו בכלל לא מתכננים שנתאכזב, אבל זה קורה.

למה?

התמונות הנלקחות הן לא תמיד מה שמקבלים במציאות. חישבו עליהן כמו קטלוג. בעל הצימר שכר את שירותיו של צלם מקצועי וזה הבליט את תכונותיו הטובות ביותר של צימר והעצים אותן ובצדק. בעל הצימר הוא רק צד אחד בעניין, גם עלינו מוטלת אחריות מסוימת, נחזור לכך עוד מעט. אין זה פסול לצלם מצוק בקרבת הצימר את הנוף אך לרוב לא תמצאו מילות הסבר ותיאור לתמונה וזה ייראה לכם כאילו זה מצולם מהנוף של הג'קוזי.

כשאתם מזמינים נופשף עליכם לדעת את כל הפרטים במלואם, הקטנים והגדולים. מתי להגיע, מתי עוזבים, מתי מוגשת ארוחת הבוקר, האם מחליפים מצעים, למי יש גישה, מיהם השכנים, מהו הנוף, אילו אטרקציות באזור, היכן ממוקם הצימר ביחס לתמונות, האם יש קמין עצים, מה נמצא כמה מאות מטרים מהצימר (אולי רפת), האם ישנה פרטיות ועוד ועוד. בדקו את הדברים המשמעותיים והחשובים לכם עם בעל הצימר באופן ישיר.

במסגרת מה שנקרא אטרקציות בישראל, ישנם כמאה ושלושים צימרים בצפון המדורגים לפי רמות A, B ו-C. 140 קריטריונים בדקו אותם, כאשר כל אחד מהם עבר את ביקורת התחזוקה והנקיון. לא כל צימר ברחבי הארץ זכה לציונים ולכן על הנופש לשאול את השאלות הרלוונטיות עבורו.

שאלות כמו האם יש מיקרוגל בצימר, תנור, קומקום, מכונת קפה ועוד יכולות להוות הבדל עבור אלה החושקים בכך. לאלה מכם המבשלים, חשוב מאוד לבדוק מהו הציוד שישנו בצימר, האם המטבחון מאובזר בפריטים המתאימים לבישול ואם כן האם ניתן לבשל. ישנם צימרים שאינם מעוניינים שיבשלו מפני שזה עלול להשאיר ריחות חזקים שקשה להיפטר מהם.

פרטיות היא אחד מהאלמנטים המבוקשים ביותר. נופשים המבקשים להתנתק מחייהם הסואנים יתאכזבו לפגוש ביחידת צימר אשר קרובה מאוד אליהם. בררו היכן ממוקמת היחידה, מה נמצא סביבה ובאיזה מרחק. לעומת זאת, ישנן משפחות שאוהבות לפגוש בדומות להן ויעדיפו לנפוש כמשפחה במקום שמארח רק משפחות, וודאו זאת.

לסיכום

הקטלוג תמיד נראה טוב מהמציאות, אך אין זה מעיד על המקום. בכדי להיות שקטים, מומלץ ביותר לערוך שיחה עם בעל הצימר ולשאול שאלות שהכנתם מראש. תהנו!

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *