טיול משפחתי בצפון

צימרים

נסיון החיים מראה, שחוץ מבתי מלון מכל הרמות, וחוץ מאכסניות ועוד סוגי לינה שהמצאנו לעצמנו, יש ברשימה גם צימרים. אם אתם חפצים בטיול משפחתי, במיקום ששומר על פרטיות, ובהרגשה ביתית, אז קרוב לודאי שתוכלו לבחור לכם צימר באזור האקלימי המתאים לכם ביותר. אני ממליץ על אזור עכו העתיקה

נגב, שרון, ירושלים, הרי יהודה, גליל מערבי, עמקים, רק שימו יד על המפה וכבר אתם בדרך לעוד חופשה משפחתית מרובת חוויות. לפעמים מתחשק לתת מתנות לאחרים ולפעמים מתחשק לתת מתנה לנו עצמנו.

אם מתנה לראש השנה הוא משהו שחולף כבר במחשבותיכם, אז, אפשר לקחת בחשבון משהו שיחבר את המשפחה כולה, יאפשר זמן ביחד, כי העולם מציע רוב מתנות לראש השנה, אך משהו של ביחד, מגבש, מקרב, הוא מתנה לכל המשפחה, שמשפיעה על השנה כולה.

הצימרים מאפשרים לערוך קניות לפני או תוך כדי, ולהכין את האוכל בזמנכם החופשי, אתם לא תלויים במערכת שעות של בית מלון, אלא אתם יכולים לצאת לטיולי טבע, בסביבה הקרובה לפי טעמכם.

מומלץ להכיר את האזור לפני ההגעה אליו ואת שפע האפשרויות שהוא טומן בחובו. אם מדובר ביערות הכרמל למשל, יש האוהבים לאסוף צמחי תבלין ובערב, בצימר, להכין מאכלים מיוחדים עם המרכולת שנאספה בטיול.

בזה תשיגו גם טיול טבע עם הילדים, גם הכרות עם האזור, גם אויר צח, וגם משהו שכל אחד בכל גיל יכול למצוא בו עניין וטעם.

ומה יותר נעים מלשבת לשפת הכינרת בערב, כשהתינוקות ישנים בצימר מטר מכם, ויש לכם ערב שטוף כוכבים וריחות ליל.

שהייה בצימר מאפשרת לכם להוציא את הילד שבכם. להיות ביחד עם הילדים, ולא מעליהם, לשחק איתם, ללמוד מהם, להיות יצירתיים כמוהם, בלי לכפות עליהם דבר, ובלי לשפוט את הבחירה שלהם בשום דבר. כי הרי, אם הילדים לא נהנים, אנו סובלים מאוד.

על כן, גם לסוגיה זו כדאי להקדיש המון מחשבה לפני ולהגיע מוכנים. אפשר לשחק איתם משחקים שמסקנתם היא שביחד יותר טוב, יותר מצליחים, משחקים שמעצימים את תחושת החיבור המשפחתית והנותנים ערכים שמקלים אחר כך על החיים.

לא מומלץ לדחות אותם ולעודדם לצפות בטלויזיה במהלך החופשה, אלא, רצוי להיות ממש איתם. לבטל את עצמכם, ולחפש את נקודת החיבור המשפחתית שבה כולם, ללא יוצא מהכלל, מוצאים את מקומם ונהנים. וזה אפשרי ללא ספק. רק, ש"סוף מעשה במחשבה תחילה". הדבר דורש התכוננות, מחשבה, ותיכנון, עם הילדים ביחד, והתוצאה תהיה הרבה יותר ממה שאתם משערים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *