עיסוי איורודי בצפון

נפלאות העיסוי האיורוודי
בשנים האחרונות נדמה כי קשה לבחור את שיטת הטיפול מתוך ההיצע הרחב שקיים. מה נכון לאיזה בעיה? שיאצו, זן שיאצו, טאו-שיאצו, רפלקסולוגיה ואינספור שיטות אחרות מציעות את מרכולתן לצד אינספור סוגי עיסוי שעשו, ללא מפות, את כל הדרך מהארצות שמעבר לים: עיסוי שוודי הנפוץ שבא מאירופה לצד עיסויי המזרח הרחוק: תיאלנדי, טווינה (הסיני) ואיורוודי. במה הם בעצם נבדלים זה מזה? במאמר שלפניכם תוכלו לקבל מעט רקע ומידע אודות העיסוי האיורוודי שמקורו, כפי שמעיד שמו – בתת היבשת ההודית.

מהי איורוודה?
הרפואה ההודית, הנחשבת העתיקה בעולם, נקראת איורוודה. פירוש המילה הסנסריטית "איורוודה" הוא "ידע החיים". שמה מגלם את התפיסה העומדת בבסיסה: בריאות קשורה קשר הדוק עם אורח חיים. ידע החיים. אם נדע כיצד לחיות נכון, כלומר: גם אנחנו: הבריאים – נוכל להשיג בריאות, אריכות ימים והישגים רבים נוספים.
מכיוון שהרפואה האיורוודית מכוונת ליצירת אורח חיים מאוזן ונכון, בריאות נתפסת בה כשלם, המושג ונשמר בעזרת מספר מרכיבים חיוניים: תזונה נכונה ומתאימה אישית לפי סוג הטיפס (הדושה) שאנו, פעילות גופנית שוטפת (יוגה), מודעות (מדיטציה), מגע ושימון (עיסוי) ניקוי רעלים (פנצ'ה קארמה). כל אלה הם רצפט חיוני לחיי יומיום. יחד הם יבטיחו שמירה על הרוח שלנו. יעזרו לגוף להיפתר ממתח ומרעלים ולהתמלא בשלווה מרחב ואורח רוח. כך נוכל לשמור על חיים מאוזנים ולשמור על בריאות מיטבית בכל הרמות: הפיזית, המנטאלית, הרגשית והרוחנית כאחד.

יחד עם זאת הרפואה האיורוודית אינה למניעה בלבד אלא עוסקת גם בטיפול במי שכבר חלה. או אז נחלצת הרפואה האיורוודית עם שלל תרופות ממקורות צמחיים. למעשה מתייחסת הרפואה האיורוודית להיבטים רבים, רחבים ועמוקים של הווייתנו האנושית לרבות מוסר וחברה, התפתחות רוחנית ועוד.

עיסוי איורוודי – פנים רבות לו

בתת היבשת ההודית התפתחו מספר טיפולי גוף, הכוללים שימוש בשמן ומגע: הידועים שבהם אשר נפוצו במערב הם, כפי שתשאלו אולי במבחן הפסיכומטרי הם:

אביאגה – ניסוך שמן שומשום חם על העין השלישית (במרכז המצח) ומשיכתו על כל הגוף. מדובר בעיסוי מדיטאטיבי מאוד, איטי ושקט המביא לרגיעה עמוקה ביותר (תחושת ציפה או ריחוף שכיחים בו).

עיסוי יוגי – עיסוי איורוודי נוסף זכה לשם המודרני עיסוי-יוגי (ayurvdic yogic massage) – מכיוון שהוא משלב עם משיכת הגוף בשמן גם תנוחות (האסנות) מעולם היוגה. מדובר בעיסוי עמוק, שבו המטופל אינו פאסיבי בלבד, אלא משתף פעולה עם המטפל המסייע לו להביא את גופו למתיחה עד לקצה היכולת. העיסוי היוגי משלב עבודה על שרירים באופן המניע אותם להיפתר ממתח עודף, יחד עם הנעה של המפרקים המסייעת לזרימה מחודשת וטובה יותר של הדם והלימפה.

באיזה עיסוי לבחור?

רצוי לדעת מראש לקראת מה הולכים. האם אתם אוהבים עיסוי מפנק ומרגיע – אולי כדאי יהיה לבחור באביאגה או בשבדי. אם אתם אוהבים עיסוי חזק ומשמעותי המגמיש את המפרקים, ממריץ ומפעיל את כל הגוף – אולי יהיה כדאי לבחור בעיסוי יוגי או בתיאלנדי.
תהא בחירתכם אשר תהא – זכרו כי לא פחות חשוב מהטכניקה שתטפל בכם – יהיה המטפל עמו תיפגשו ובמיוחד: האינטראקציה שתיווצר ביניכם. מיזוג האנרגיה של המטפל והמטופל יוצרים מרחב מיוחד מאוד, מקודש כמעט, אשר בו יכול להיווצר הריפוי אליו אתם מייחלים. לעולם לא תוכלו לדעת מראש כיצד תחוו את המטפל בשיטה שבה בחרתם ולכן מומלץ לבחור את המטפל עוד לפני שבחרתם את הטכניקה ואת מקורותיה. לשם כך – כדאי יהיה להצטייד בהמלצות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *