טיול בגליל התחתון

הסיבות הנכונות לטיול בגליל התחתון/ נעמה פרידמן, מיכל מלאכי
צימרים בגליל העליון

 

כאשר אתם נעים צפונה, קצת פחות משעת נסיעה ממרכז הארץ, בהגיעכם לגליל התחתון – תפתחו את החלון..מיד תחושו בירידה בטמפרטורה ובלחות, עם קצת סבלנות תצטרכו רק לעבור את שער הגליל והצפון ולפניכם ייפרשו עמקים, גבעות נמוכות ורכסי הרים שיקרצו לכם מעבר לאופק. 

קצת גיאוגרפיה:

ממזרח הגליל התחתון נושק לכנרת, נופי עמק הירדן ובקעת בית שאן.

ממערב  הרי הגליל,  הר תבור, והרי נצרת…

מצפון נוף רמות בזלתיות והרי הגליל העליון

מדרום נפרש עמק חרוד .. והר תבור ההיסטורי.

האזור מיושב בחקלאים, מתבודדים, אנשי רוח ודת..

אז, למה לגליל התחתון?

  1. כי אתם מטיילים ברכבים – בנסיעה משפחתית, ולא רחוקה מדי תוכלו לחוש ולראות שדות חרושים וקוביות של חציר, מה שיזכיר לכם בערגה נשכחת  את ימי המייסדים והאיכרים.
  2. כי אתם חובבי הטיולים הרגליים – שם תמצאו מסלולים מאלפים בין נחלים, הרים וגבעות..
  3. כי אתם חובבי ההיסטוריה –  הגליל התחתון צופן בחובו סיפורים מרתקים עוד מתקופת המקרא ולבטח סיפורי מייסדים של ארץ ישראל היפה והטובה..ימי האיכרים ועבודת האדמה  עדיין מתקיימת שם במלוא הדרה. למרגלות הר תבור המפורסם שוכנת מושבה קטנה של איכרים עובדי אדמה – כפר תבור, שם ניתן לבקר ב"מוזיאון האיכרים" המספר את תולדות הארץ והיישוב העברי. בנוסף ניתן להתרשם משחזורי פסיפס וארכיאולוגיה ביישוב ציפורי. נצרת הערבית למעשה  משקפת ומספרת על תקופתו של ישו. מומלץ לטייל בין הסמטאות והשווקים, להתענג על מראות עתיקות, כנסיות ושפע תרבות המשלבת את העבר וההווה.
  4. כי אתם גם מחפשים שלוות נפש ורוחניות–  ההתרחקות מהמרכז ושגרת היום תוביל אתכם למעין מסע שמעבר לזמן, מקום, דת ורוח. שם תוכלו לזכות בחוויה נשגבת של אדמה ורוח.
  5. כי הגוף שלכם שואף לאוויר  –  אחרי ההתרחקות מהצפיפות, המחנק, הלחות והקצב המאפיינים את חיינו, נפשם של המבקרים תיעטף בשלווה שתוביל אתכם לרצות לנשום, ולהישאר.
  6. כי אתם חובבי נופים –  הנוף הקסום ייפרש בפניכם כציור על בד.נופים, עמקים והרים יצטיירו בעיני המתבונן כמכחול של רגשות בצבעי חיים וייגרמו לתחושת התעלות.

 לינה בגליל התחתון:

צימריםמפנקים ונעימים בניחוח גלילי יקנחו טיול של יום שמילא את הנפש. ההירגעות תעשה בהגיעכם למקום המוזמן שם תוכלו לקבל את כל אשר חשקה נפשכם להמתקת תחושות הגוף הנפש.

אטרקציות בגליל התחתון:

בילויים רומנטיים, בילויים תיירותיים, אתרי ספא, גלריות ומוזיאונים ,טיולי ג'יפים, אופניים, סיורים מודרכים, ואפילו רכיבה על חמורים.

מסעדות בגליל התחתון:

עיקר הטעמים הם בניחוח ביתי של תרבות המארח .

ניתן לזכות בחוויות המטבח הדרוזי, ובחמימות המטבח הערבי, בנפלאות המטבח היהודי לעדותיו, באותנטיות של התוצרת המקומית, הכרות עם המטבח הצמחוני בליווי הגישההאנתרופוסופית. לא ניתן לפספס את ניחוחות איטליה וארגנטינה  שהגיעו ע"י מתיישבים שהביאו את הטעמים הייחודיים ממחוזות ילדותם.

על הגליל התחתון נאמר: ארץ קטנטונת מלאה בכל טוב.
מאמרים נוספים על הגליל:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *