לימודי רפואה משלימה

 

לימודי רפואה משלימה

הייתי בשיאו של קורס הכנה לפסיכומטרי. כל כולי מכוונת ללימודים אקדמיים של שבע שנים מינימום שהיו צפויים לי ושלהם קיוויתי. וכמו בכל שבוע, גם השבוע הגעתי למאירה. רפלקסולוגית מעולה המטפלת בצפון תל אביב, שהיתה מעין מטפלת ואוזן קשבת עבורי.

סיפרתי לה על כוונתי ללמוד והיא הרימה גבה. מאירה הכירה אותי מעט, משיחות קצרות שניהלנו, ומהדברים שהרשיתי לעצמי לומר לה, על עצמי. כשהיא שמעה על הכיוון האקדמי, היא אמרה, כאילו לא בכוונה. את? את צריכה לימוד חוויתי.

לא עניתי. אבל הרגשתי שהיא עשתה בי מהפיכה. המילים שלה קלעו בול בלב שלי. יצאתי ממנה מבולבלת. אבל, ידעתי שהיא צודקת. לימודים באקדמיה הם נחמדים, אך כנראה לא עבורי. היה כואב לגלות זאת, כי רציתי להוכיח עצמי ולהיות כמו כולם. לקטוף לי תואר ולהצליח.

לא ביררתי עם עצמי לעומק למה, אבל, השפעת החברה כה חזקה, עד כי היא גורמת לנו לעשות כל דבר, ואני בטוחים שאלה הם רצונותינו אנו. אז גם פה, מאירה האירה את לבי. חיי כאילו נעצרו. התחלתי לברר בד בבד על לימודי רפואה משלימה, כי מאירה אמרה שבלימודים אלה יש התנסות חוויתית והיא חשובה ונפלאה.

לא עברו כמה שבועות וקיבלתי את תוצאות המבחן הפסיכומטרי שהיו טובות מאוד. אבל, ליבי היה כבר בכיוון אחר. לימודי רפואה משלימה. זה מה שאני רוצה. לא ידעתי לאן זה יוביל אותי, אבל הרגשתי שזה מתאים לי עכשיו מהרבה בחינות.

מאירה לא התפלאה ואף לא הופתעה. שיהיה לימודי רפואה משלימה, אמרה בשקט. ואני כבר עם התשלומים ביד, בעוד שבועיים מתחילים הלימודים ומתחיל פרק חדש בחיי. היום, אחרי חמש עשרה שנה, אני חייבת להודות שמאירה צדקה. הלימודים ממש הרחיבו את תחומי הביטוי שלי וההכרות שלי עם עצמי. גיליתי בי יכולות ורצונות שלא ידעתי על קיומם.

מפתיע כמה אדם, שניקרה בדרכך, יכול במילה אחת לשנות לך את החיים. המקרה הזה העלה בי תהיות, איך הכול מסודר, איך הכול קורה, מהי ההשתלשלות, מה מוביל למה, ומיהו המתכנן, הבימאי והמפיק של כל זה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *