בחירת צימר בגיל השלישי

 

בחירת צימר בגיל השלישי

יציאה לחופשה אינה מותנית בגיל, או יותר נכון אין הגבלת גיל על יציאה לחופשה. יציאה לחופשה בצימר כמו בכל חופשה מזמינה התעסקות בבחירת מקום השינה, האירוח והאוכל. כאשר בוחרים לצאת לחופשה בצימר, אופי החופשה המתבקש הוא בעיקר מנוחה רבה, טיולים, אך בעיקר הנאה מאירוח כפרי.

לעומת זאת, בחירת צימר בגיל השלישי, גם דורשת הרבה פעמים שירות סיעודי במידה ויש צורך. כלומר, כאשר בין המתארחים קיים אדם סיעודי הצורך יחס מיוחד, חשוב לוודא שבמקום אכן ניתן גם שירות סיעודי. גורם נוסף אשר משפיע על בחירת צימר בגיל השלישי, הוא יכולתו לספק דיור מוגן, שהוא מקום אשר מתוכנן ומתאים לצרכי הגיל השלישי.

בחירת צימר בגיל השלישי – הפרטים שיש לקחת בחשבון

כאשר בוחרים צימר בגיל השלישי חשוב להתייחס למיקומו ועיצובו, גם מבחינה בטיחותית וכמובן מבחינת היצע הנוחות בו. בבחירת הצימר מומלץ לקרוא המלצות קודמות, לראות תמונות של המקום ולקבל פרטים על דרכי הגישה והתכנון הפנימי.

דרכי גישה

במידה ואחד מהאורחים הינו אדם במצב סיעודי אך לא רק, חשוב לוודא שדרכי הגישה נוחות. בדיוק כפי שבבחירת בית נתייחס לדרכי הגישה ונוודא שהם תואמות לסגנון של  בית אבות, כך גם במקרה הזה. לדוגמא, במידה והצימר ממוקם על הר או בתוך שטחי טבע, חשוב לשים לב האם דרכי הגישה אליו כוללות מדרגות או לא. במידה וישנן מדרגות, חשוב לבדוק שהן נוחות לשימוש ובעלות מעקה. כמו כן, כדאי לשים לב האם שביל הגישה מהצימר אל הבית סלול בצורה נוחה, ומה מרחקו מחניית הרכב.

עיצוב פנים

שוב בדיוק כמו שבתכנון בית המותאם לגיל השלישי, נוודא שישנם מעברים נוחים בין חדרי הבית, גם כאן חשוב העיצוב הפנימי של הצימר כמו בבית אבות יוקרתי. על דרכי הגישה בין חלקי הצימר להיות נוחות ופנויות מחפצים מכשילים, ועל הרהיטים להיות נוחים ומספקים תמיכה נכונה לגוף. במקרה סיעודי חשוב לוודא שנמצאים בצימר מעקים או רהיטים שניתן להישען עליהם, ובמידה ומדובר במקרה סיעודי המצריך כיסא גלגלים, חשוב לוודא שישנו מקום להתנייד באמצעותו ברחבי החלל.

מקלחת ושירותים

על המקלחת והשירותים להיות נוחים, חשוב לוודא שהרצפה אינה מחליקה ושקיים וילון חוסם מים, כמו כן במידה ומדובר באמבטיה חשוב לוודא שישנו מעקה תומך אשר ימנע החלקה ויספק תמיכה מתאימה במידת הצורך.

בבחירת צימר מתאים לגיל השלישי, רצוי לברר פרטים אלו מראש, ע"י שיחת טלפון, או ביקור מוקדם במקום. באופן כללי, ישנם מקומות הארחה המיועדים גם, ואף במיוחד, לגיל השלישי, ולרוב מקומות אלו מתוכננים ומאובזרים בהתאמה מלאה.

בתי אבות נוספים: בית אבות בירושלים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *